Tribunin pilvipohjainen asiakastietojen hallinta

Asiakastietojen hallinta on yritykselle tärkeää, ja sen tulisi olla järjestelmällistä ja ajantasaista. Hyvällä asiakastietojen hallinnalla voidaan kehittää ja ylläpitää hyviä asiakassuhteita. Yrityksellä tulisi olla käytössään ajantasainen asiakasrekisteri, asiakastiedon kerääminen on tärkeää ja se on hyvä hoitaa järjestelmällisesti. Hyvällä asiakashallinnalla voidaan kehittää ja ylläpitää hyviä asiakassuhteita. Asiakashallinta mahdollistaa myös hyvän asiakaspalvelun, joka perustuu tietoon, jota yritys saa asiakkaistaan, näitä tietoja voidaan käyttää hyväksi esimerkiksi tarjouksissa, palveluissa ja viestinnässä.

Tribunin asiakasrekisteri

Pidä huolta asiakasrekisteristäsi pilvipohjaisen Tribunin avulla – älykkäiden ominaisuuksien avulla pysyt aina ajan tasalla onnistuneessa asiakasviestinnässä. Asiakasrekisterin avulla voit myös säästää aikaa ja kustannuksia koska asiakastietoja ei tarvitse hallita manuaalisesti.

Tribunin asiakashallinnan kautta hallitaan asiakasrekisteriä, järjestelmässä voidaan lisätä, muokata ja poistaa asiakastietoja, asiakkaiden tietoja voidaan myös hakea hakusanalla. Järjestelmässä voidaan lisäksi kirjata asiakkaan tietoihin liittyviä yhteyshenkilöitä, yhteydenottoja ja huoltomerkintöjä. Pilvipohjaisessa järjestelmässä asiakasrekisteri on aina ajan tasalla, ja tiedot ovat aina tallessa ja käytettävissä eri laitteilla.

Asiakastietojen hallinta

Tribunissa on nyt tarkempi asiakastietojen hallinta

Asiakastietojen hallinta Tribuni
  • Tribunin asiakasrekisteriin voidaan tuoda asiakastietoja monista eri lähteistä, esimerkiksi: Excel-aineistoilla ulkopuolisesta järjestelmästä, tai tilauksen kirjauksessa asiakastiedot kirjataan automaattisesti. Asiakkaita voidaan myös kirjata asiakasrekisteriin suoraan asiakashallinnan kautta.
  • Asiakkaiden osoitteiden hallinta: Asiakastiedoissa voidaan hallinnoida asiakkaan toimitus ja laskutusosoitteita tai kirjata asiakkaalle laskutusasiakas.
  • Laskutustiedot: Asiakashallinnan kautta voidaan kirjata asiakkaalle sovittu maksuehto. Asiakkaalle voidaan kirjata myös laskulle siirtyvä vakio tieto.
  • Asiakashallinnassa voidaan kirjata asiakkaalle maksuhäiriömerkintä, joka tulee näkyviin tilauslomakkeella, kun kirjataan asiakkaalle tilausta, merkintä ei estä myyntiä, mutta huomauttaa tilauksen kirjaajalle mahdollisesta maksuongelmista.
  • Asiakastiedoissa voidaan kirjata muistioita, yhteydenottoja, uusia tilauksia ja lähettää asiakkaalle viestejä. Asiakastiedoissa voidaan myös tarkastella kaikkia asiakkaalle lähetettyjä sähköposti ja tekstiviestejä.

Asiakastietojen asiakaskohtaiset hinnastot

Tribunin asiakashallinnan asiakastiedoissa on nyt uudistettu asiakaskohtainen hinnasto. Asiakaskohtaisen tuotehinnaston käyttöliittymä on uudistettu kokonaan ja hintojen antaminen on nyt paljon kätevämpää. Asiakastiedoissa voidaan nyt määritellä asiakaskohtaiset hinnat kolmessa eri tasossa.

  • Asiakkaan alennusprosentti: Asiakkaalle voidaan antaa yksi alennusprosentti, jota käytetään kaikissa tuotteissa kyseiselle asiakkaalle myytäessä.
  • Tuotekategorian alennusprosentti: Asiakkaalle voidaan antaa vaihtoehtoisesti alennusprosentti yhdestä tuotekategoriasta. Tuotekategorian alennusprosentti ajetaan yleisen alennusprosentin yli eli jos molemmat on annettu, käytetään kategorialle annettua alennusprosenttia.
  • Tuotekohtainen alennus: Asiakkaalle voi edelleen antaa samaan tyyliin tuotekohtaisen alennuksen kuin ennenkin. Myös aiemmin annetut alennukset ovat normaalisti edelleen voimassa. Tuotteelle voidaan antaa joko alennusprosentti tai asiakaskohtainen hinta.

Asiakasviestit

Tribuni järjestelmän kautta asiakkaaseen voidaan olla helposti ja kätevästi yhteydessä. Viestiin voidaan poimia automaattisesti sisältöä tilaukselta, asiakastiedoista tai kalenterimerkinnästä.

Sähköposti- ja tekstiviestien lähetysikkunassa on valittavissa erilaisia viestipohjia, viestipohjia voi tarvittaessa ideoida vapaasti niin monta kuin tarvitsee. Tekstiviestejä asiakkaalle voidaan lähettää järjestelmässä useammasta paikasta. Asiakkaalle lähetetyt yhteydenotot ja yhteydenottojen tyypit näkyvät asiakkaan tiedoissa.

 

Asiakastietojen hallinta antaa etuja

Hyvällä ja järjestelmällisellä asiakashallinnalla on tärkeä osa yrityksen menestymisessä, asiakashallinnasta on hyötyä, kun halutaan:

  • Kehittää asiakaspalvelua.
  • Parantaa asiakaskokemuksia, esimerkiksi personoitua palvelua.
  • Parantaa asiakastyytyväisyyttä.
  • Auttaa ymmärtämään asiakkaiden tarpeita ja toiveita.
  • Sitouttaa asiakkaita.
  • Löytää lisämyyntimahdollisuuksien, kohdentaa markkinointia.
  • Vahvistaa asiakassuhteita.

Ota Tribuni helposti käyttöön

Tribuni sopii kaikenlaisille yrityksille, se on käytössä jo sadoilla tyytyväisillä asiakkailla ympäri maata. Tribunia voit kokeilla ilmaiseksi 30 päivän kokeilujaksolla.

Kokeilemalla Tribunia opit tietämään yrityksellesi sopivat tarpeelliset ominaisuudet. Tribunin peruspalvelumaksu on käyttäjäkohtainen kuukausimaksu, mikä laskutetaan kuukausittain jälkikäteen toteutuneen käyttäjämäärän mukaisesti. Hinta alkaen 58,30 €/käyttäjä/kuukausi.

Tribuni helpottaa yrityksen arjen toimintoja!

Täytä lomake, ja lähetämme esitteen suoraan sähköpostiisi.