Tehokas huoltoliike: Näin parannat yrityksesi kannattavuutta

Huoltoliike yrittäjän vastuulla on paljon haastavia asioita, kuten tilauksia, tarjouksia, varaosia, aikatauluja, huoltokäyntejä, asiakkaita, laskutusta ja varastoa. Nämä kaikki toiminnot vaativat ajallisesti paljon työtä ja huomiota.

Mitä jos voisi tehdä kaiken helpommin, nopeammin ja virheettömästi, ja yrittäjä voisi keskittyä enemmän varsinaiseen liiketoimintaan, lisäksi sen kasvattamiseen ja kehittämiseen?

Tarjouspyyntöjen käsittely tehokkaammaksi

Huoltoliike yrityksessä tarjouspyyntöjä saapuu paljon päivittäin puhelimitse, sähköpostilla sekä myymälässä suoraan asiakkailta. Näiden tarjouspyyntöjen tehokas käsittely on tärkeä osa päivittäisten työrutiinien hoitamista, mutta kiireen keskellä tarjouspyyntöjen kirjaaminen ja käsittely voi olla haasteellista.

Siksi tarjouspyynnöt kannattaa kirjata suoraan sähköisesti. Ohjelmiston avulla tarjousten käsittely, ja tarjousten seuranta käy nopeasti, eikä enää tarvitse etsiä tietoja eri lähteistä tai laskea hintoja käsin.

Tarjouspyynnön tullessa, ohjelmisto auttaa tekemään tarjouksen, hakee tarvittavat tiedot, kuten tuotteiden, palveluiden, hintojen tiedot sekä laskee tarjouksen kokonaishinnan ja katteen, ja muotoilee tarjouksen ammattimaisesti ja sen voi heti lähettää asiakkaalle.

huoltoliike toiminnan tehostaminen

Työtilausten käsittely ja tarkempi aikataulutus työtehtäville

Työtilausten hallinta ja aikataulutus ilman järkevää työkalua on aikaa vievää ja voi olla monimutkaista, kun on samalla järjesteltävä huoltokäynnit, saatavilla olevat varaosat ja tehtävään sopivat työntekijät ja asiakkaalle sopiva huoltoaika.

Ratkaisuksi kannattaa keskittää toiminnot yhteen ohjelmistoon, sen avulla tehdään aikataulutuksesta tarkkaa ja helppoa, eikä tarvitse enää käyttää aikaa, puhelinsoittoja ja paperia aikataulujen suunnitteluun ja seurantaan.

Työtilausten hallinnassa voi luoda, seurata ja hallita asiakkailta saatuja työtilauksia, jotka liittyvät esimerkiksi korjaus-, huolto- tai asennustöihin. Ohjelmisto tarjoaa näkymän tilausten luomiseen, johon voidaan syöttää kaikki tarvittavat tiedot, kuten asiakastiedot, laitteen tiedot, huollon tiedot ja hinta-arvio.

Voidaan myös hallita erilaisia tilauksia, kuten kiireellisiä tai toistuvia tilauksia. Voidaan myös huomioida tilausten erityisvaatimukset, kuten varaosat, työvoima, aikataulu. Kalenterin avulla voidaan valita työtehtäville sopivat työntekijät ja ajankohdat. Samalla voi myös asiakkaalle lähettää viestin tulevasta työtehtävästä. Ohjelmisto myös tallentaa työtehtävän tiedot ja tulokset talteen.

Huoltokäynnit ja kätevä töiden kirjaaminen

Huoltokäyntien aikana saattaa käsin kirjatessa lomakkeita tulla virheitä ja epäselvyyksiä. Kun tilaukset ovat yhdessä järjestelmässä niin huoltokäynteihin liittyvät tehtävät ja töiden kirjaaminen hoituvat helposti, kun työt voidaan kirjata mobiililaitteella paikan päällä.

Työhön liittyvät tiedot, kuten työaika, materiaalit, kuitit ja asiakaspalaute voi tallentaa ohjelmaan ja samalla myös varmistetaan, että tiedot ovat oikein, ja että ne vastaavat tilausta ja sopimusta. Asiakkaalle voi näyttää mitä työn vaiheita on tehty, mitä materiaaleja on käytetty ja mitä on veloitettu.

Parempi tilausten hallinta vähentää hukkaa ja kustannuksia

Tilaukset ja varaosat voi toimittaa nopeammin, ja samalla vältetään tilanteet, joissa varaosat ovat vääränlaiset tai lopussa, kun tilausten käsittely on hallitusti yhdessä paikassa. Tilaukselle sopivat varaosat löytyvät nopeasti, eikä tarvitse etsiä tietoja varaosista eri lähteistä. Voidaan myös varmistaa, että varaosat ovat oikeanlaisia ja toimivia.

Tilausten hallinta keskitetysti yhdessä ohjelmistossa vähentää hukkaa, varastointikustannuksia ja seisonta-aikaa. Varaosien saatavuudesta, sijainnista ei tarvitse arvailla, mitä on varastossa tai missä ne ovat. Ohjelmiston tilausten ja varastonhallinnan avulla voi myös ennustaa varaosien kysyntää ja tilata niitä tarvittaessa.

Varasto hallinnassa tehokkaasti

Ilman järjestelmällistä varastonhallintaa saattaa aiheutua hävikkiä ja hukkaa, joka lisää turhaan viiveitä ja kustannuksia. Varastonhallinta kannattaa järkeistää ohjelmiston avulla, koska varastonkierron tehokas hallinta parantaa yrityksen tehokkuutta.

Varastonhallinnalla voi automatisoida ja nopeuttaa varastoprosesseja ja parantaa varaston järjestystä, siisteyttä ja turvallisuutta. Tehokkaalla varastonhallinnalla voi varmistaa, että asiakkaille voidaan myydä ja toimittaa oikeat tuotteet oikeaan aikaan ja paikkaan. Varastonhallinnalla voi myös vähentää virheitä, viiveitä ja reklamaatioita.

 

huoltoliike varastonhallinta

Nopeaa ja sujuvaa laskutusta

Laskujen tekeminen saattaa viivästyä, kun odotetaan laskutustietoja tai tarkistetaan tietoja käsin eri lähteistä. Kun kaikki tiedot ovat ajantasaisesti yhdessä järjestelmässä laskut luodaan ja lähetetään automaattisesti heti töiden valmistuttua. Laskun voi muotoilla ammattimaisesti ja lähettää sen asiakkaalle sähköpostilla tai postilla. Ohjelmiston avulla voi myös seurata laskujen maksua ja muistuttaa erääntyneistä laskuista.

Tehokkaampaa asiakashallintaa

Asiakasrekisterin avulla ylläpidetään asiakassuhteita, sen avulla voi esimerkiksi tarjota asiakkaille räätälöityjä palveluita, lisäksi hyvä asiakasrekisteri on avuksi markkinoinnissa, myynnissä ja asiakaspalvelussa.

Asiakasrekisterin pitäminen helpottuu, kun asiakkaiden tiedot ovat yhdessä paikassa saatavilla. Kaikki asiakkaaseen liittyvät tiedot, kuten yhteystiedot, tilaushistoria, sopimukset, laskutus ja maksut sisältyvät asiakasrekisteriin.

Asiakkaan tiedot on helppo päivittää, kun tapahtuu muutoksia, eikä tarvitse käyttää erillisiä ohjelmia tai tiedostoja asiakastietojen hallintaan. Ohjelmiston avulla asiakkaiden tiedot ovat kätevästi haettavissa esimerkiksi työtilaukseen, viestintään ja laskutukseen.

Raportoinnin avulla selkeä ja ajantasainen kuva toiminnasta

Kun yrityksen toiminnot on keskitetty yhteen ohjelmistoon, saadaan selkeä ja ajantasainen kuva toiminnasta. Ohjelmisto kerää ja analysoi kaikki toimintaan liittyvät tiedot, kuten tilaukset, tarjoukset, työt, laskut, maksut, varasto, kulut ja tulot. Ohjelmiston avulla tiedot voidaan muuntaa helposti ymmärrettäviksi raporteiksi. Raportteihin voi valita mitä tietoja halutaan seurata, sekä voi luoda omia raportteja ja tilastoja tarpeiden mukaan. Raporttien avulla huoltoliike voi seurata yrityksen tilannetta ja tehdä niiden perusteella oikeaan tietoon perustuvia päätöksiä.

Tribuni tuo monia hyötyjä huoltoliike toimintaan

Tämä kaikki onnistuu Tribunin avulla, sen avulla voit yhdistää yrityksen eri osa-alueet yhteen järjestelmään. Tribunin avulla voi automatisoida liiketoiminnan eri toimintoja ja saada ajantasaista tietoa tilanteista.

Tribuni toiminnanohjaus on:

  • Helppokäyttöinen ja yrityksen tarpeisiin sovitettava toiminnanohjausjärjestelmä.
  • Suunniteltu erityisesti suomalaisten yritysten tarpeisiin.
  • Kehitetty yhteistyössä asiakkaiden kanssa.
  • Voit parantaa yrityksen kassavirtaa, kannattavuutta ja tehokkuutta.

Tribuni on erinomainen apuväline huoltoliike yrittäjälle, joka haluaa järkeistää ja tehostaa toimintaansa. Tribuni toiminnanohjausohjelmiston avulla voi säästää paljon aikaa, rahaa ja vaivaa. Samalla parantaa yrityksen kilpailukykyä ja asiakastyytyväisyyttä. Tribuni mahdollistaa huoltoliikeyrityksen kasvun ja kehityksen.

Ota Tribuni käyttöön helposti

Ota yhteyttä ja saat tunnukset Tribunin käyttöön. Tribuni toiminnanohjausohjelmistossa 30 päivän kokeilujakso, jonka kuluessa tunnistat yrityksellesi sopivat ja tarpeelliset ominaisuudet ja huomaat kuinka sujuvaa Tribunin käyttö on.

Tribunin peruspalvelumaksu on käyttäjäkohtainen kuukausimaksu, mikä laskutetaan kuukausittain jälkikäteen toteutuneen käyttäjämäärän mukaisesti. Hinta alkaen 58,30 €/käyttäjä/kuukausi.

Tribuni sopii kaikenlaisille yrityksille, ja se on käytössä jo sadoilla tyytyväisillä asiakkailla ympäri maata. Pilvipohjainen toiminnanohjaus on turvallinen ja luotettava valinta yrityksen toiminnan tehostamiseen. Ota yhteyttä!

Tribuni helpottaa yrityksen arjen toimintoja!

Täytä lomake, ja lähetämme esitteen suoraan sähköpostiisi.